سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است ـ حتی ماهیان دریا ـ برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

موضوع مقاله : چگونه به موفقیت کودک خود در مدرسه کمک کنیم؟

 بهره‌گیری از معلمان قابل و توانا، روشهای صحیح آموزشی و برنامه‌ریزی صحیح و با کیفیت، تضمین‌کننده ی این حقیقت هستند که هیچ کودکی در دوران تحصیل خود باز نمی‌ماند و پیشرفت وی حتمی است.

  بر خلاف این امر ، ساعات مدرسه کم و محدود هستند و مدت زمانی را که یک معلم می‌تواند به شاگردی به طور اختصاصی بپردازد معین و محدود است.

برای کسب این موفقیت، سطح تحصیلی والدین می‌توانند نقش مهمی ایفا کند چرا که هر چه والدین از سطح تحصیل بالاتری برخوردار باشند ، می‌توانند آگاهانه‌تر رفتار کرده و به کودک خود در این راستا کمک و یاری نمایند. والدین و اعضای خانواده باید فعالانه در فراگیری دانش با فرزند خود شریک باشند. تحقیقات علمی ثابت می‌کنند تلاش و همت خانواده در امر تعلیم از سطح تحصیل والدین برای موفقیت کودک در مدرسه مهم‌تر و الزامی‌تر است.

والدین می‌توانند با نشان دادن و اثبات علاقه خود به تعلیم کودکشان، علاقه فرزندشان را بیدار کرده و آنها را به جانب کشف توانایی‌های خود رهنمون سازند و در این راه تحمل هر رنج و زحمتی ارزشمند و گرانمایه است.

 اگر ما به فرآیند آموزش کودک خود کمک کنیم هیچ‌گونه شکستی پیش‌روی کودک ما قرار نمی‌گیرد و فرآیند موفقیت حتمی است.

توجه به این نکته ضروری است که همه کودکان قابلیت موفق شدن را دارند و والدین و معلمان آنها در این راه ، کمک به سزایی می‌توانند داشته باشند.

 نحوه آموزش کودکان و نیز آماده کردن آنها برای تعلیم و یادگیری ، دو موضوع اصلی در زمینه کمک برای راهیابی به موفقیت هستند. از طرف دیگر همه ما می‌دانیم که فرزندان ما دقیقا اعمال ما را الگو‌برداری می‌کنند و آنها را می‌پذیرند. اعمال مثبت ما به عنوان والد سبب افزایش اعتماد به نفس کودک به عنوان دانش‌آموز و در نتیجه افزایش بهره‌‌وری کودک در مدرسه می‌شود.

 

با اثبات این موضوع که ما برای تعلیم، ارزش قائل هستیم و با آگاهی و شناخت در زندگی رفتار می‌کنیم الگویی نمونه و قدرتمند به آنها ارائه می‌کنیم. پیوند و ارتباط محکم و صمیمی والدین با مدرسه فرزندان خود و گسترش هر چه بیشتر این رابطه دید مثبت کودک را به مدرسه افزایش داده و باعث می‌شود که وی در بین همسالان خود برجسته‌تر حضور یابد.

منبع : ماهنامه تخصصی کودک